Gurkštelkim šiltos kakavos ir pabendraukim su vadybininkais

Eksperimentas – kaip man sekėsi medžiot nuolaidą monitoriui

Ar dažnai perkate kompiuterinę techniką? O kaip nusprendžiate kur pirksite? Neseniai, prireikus naujo monitoriaus susidūriau su dilema – daugybė elektronikos prekių parduotuvių siūlo norimą prekę, tačiau su nemažu kainos svyravimu (~840-930 Lt). Tad sugalvojau atlikti šiokį tokį eksperimentą – pasiderėti su keliais pardavėjais. Apie tai ir papasakosiu.

Gurkštelkim šiltos kakavos ir pabendraukim su vadybininkais
Gurkštelkim šiltos kakavos ir pabendraukim su vadybininkais

Pirmiausia ieškantiems pasirinktos prekės siūlau palyginti skirtingų pardavėjų kainas, tam puikiai tinka ši svetainė – tereikia suvesti prekės pavadinimą, ir prašom – rinkitės. Aš iš gauto sąrašiuko kelis atmečiau – vienas buvo prekes išpardavęs ir artimiausiu metu neketino užsakyti, kitas šiaip negirdėtas, nesukėlė pasitikėjimo. Atsirinkau tris, kurių kainos buvo panašios, ir išsiunčiau jiems užklausas: „Domina Jūsų parduodama prekė X. Dairausi priimtiniausio pasiūlymo. Gal padarytumėte nuolaidą? Galėčiau atvykti parduotuvėn, atsiskaityti vietoje grynaisiais.

Čia skubu pabrėžti, kad atsiskaitymas grynaisiais jokiu būdu nereiškia „juodo“ atsiskaitymo – tiesiog esu girdėjusi, jog kai kurios parduotuvės atsiskaitant grynais pinigais gali pasiūlyti kiek mažesnę kainą, nes nėra mokesčių bankui (gal čia ir iš fantastikos srities, nežinau). O čekis mušamas, garantija išrašoma – jokių šešėlių. 🙂

Ką gi, laukiam atsakymų. Pirmas atsiliepęs vadybininkas maloniai pasiūlė suapvalinti sumą, nuolaida būtų 4,69 Lt. Neilgai trukus antroji parduotuvė pasiūlė prekę už tą pačią kainą, kokia nurodyta ir jų tinklalapyje (jokios nuolaidos). Trečia parduotuvė taip ir neatsakė. Sugalvojau parašyti dar ir ketvirtai parduotuvei, kurioje kaina buvo ~70 Lt aukštesnė, nei dviejose su kuriomis jau bendravau, bet ši turėjo pranešimo apie pigiau rastą prekę funkciją, su mintimi, kad gal pasiūlys dar geriau. Taigi ir pranešiau, nurodydama konkrečią parduotuvę, bei jos siūlomą kainą. Gavau pasiūlymą – nuolaida 20 litų (taigi vis dar penkiasdešimčia brangiau, nei kitur).

Smagus sutapimas, kad pirmoji atsakiusi ir 4,69 Lt nuolaidą pasiūliusi parduotuvė tą patį vakarą savo tinklalapyje pakėlė mane dominančios prekės kainą 33 litais. 🙂 Tiesa, dabar kaina vėl „nukrito“ iki ankstesnės.

Taigi jau žinau, kur prekę siūlo pigiausiai (tiesa, skirtumas tarp dviejų įmonių buvo vos keli litai). Tęsiame bendravimą, klausiu kada mano užsakymas bus parduotuvės salone, kur atvykčiau atsiskaityti ir atsiimti prekės. Paaiškėja, kad reikalingas avansas arba išankstinis apmokėjimas. Klausiu kokio dydžio avansas (paprastai būna kažkoks procentas nuo sumos – dažniausiai matydavau 10%). Atsako, kad 100 litų (mano atveju – daugiau nei 10% prekės kainos). Gerai, kitas klausimas – mokėti per jų tinklalapį? Gal kokį nuolaidos kodą turiu įrašyti (juk man suformuotas atskiras pasiūlymas su nuolaida 4,69). 🙂 Sulaukiu atsakymo, kad gal visgi geriau, jei sumokėsiu visą sumą iš anksto…

Na, suprantama, pardavėjams reikalinga garantija, kad neapsigalvosiu ir nedingsiu, palikdama juos su užsakyta preke, bet visos sumos mokėti iš anksto, nežinant per kiek laiko prekė bus atvežta (minėjo kelias darbo dienas – ne itin konkretu), nepatikrinus ar ji veikia, neapžiūrėjus ar nesubraižyta – nesinori. Juolab, kad esu girdėjusi ne vieną istoriją, kai prekės vėluoja, arba paaiškėja, kad yra brokuotos ir nėra kuo jas pakeisti, tenka laukti kol atsiųs naują – mano prekė ne iš populiariųjų, ne veltui daugelis pardavėjų neturi jos salonuose, tad kam ta rizika?

Taigi grįžau prie parduotuvės Nr. 2, kur, nors ir keliais litais daugiau, bet užsakymo sąlygos paprastesnės ir palankesnės man, kaip išlepusiai pirkėjai. 🙂

TLDR arba išvados – nusiderėti, kalbant apie kompiuterines prekes – nelengva. Greičiausiai parduotuvės, kuriose kainos žemesnės, tiesiog nebegali sau leisti nuolaidų. Kažin ar verta prasidėti, įvertinus kokio dydžio nuolaidų galima tikėtis, bei kiek laiko sugaištama susirašinėjant. Bet gal kam sekėsi geriau? Jei taip, papasakokit 🙂

O aš dėkinga man laiko skyrusiems vadybininkams, sėkmės versle!

15 thoughts on “Eksperimentas – kaip man sekėsi medžiot nuolaidą monitoriui”

  1. „Greičiausiai parduotuvės, kuriose kainos žemesnės, tiesiog nebegali sau leisti nuolaidų.“ – šventas naivumas… 😉
    Juk ir be jokių 70% nuolaidų juk pirkai?
    Kam mušti kainą, jei prekę vis vien parduos? Ne tau, tai kitam 😀

    1. Suprantama 🙂 Bet esu girdėjusi, kad kompiuterinės technikos prekyboje žiauri konkurencija, ir neišeina labai „užsikelt“ kainų… Žinoma ne visi to paiso, todėl ir yra variantų, kur ta pati prekė kainuoja apčiuopiamai daugiau, nei kitur. Bet kad monitoriams ar nešiojamiems kompiuteriams būtų dedami kokie 300% antkainiai, kaip daug kas drabužius pardavinėja – nelabai tikiu. Gal ir klystu 🙂

      1. Nemanau, kad kokia nors parduotuvė išgyventų be 200% antkainio – paskaičiuok mokesčius ir pridėk pelno troškimą.
        O kalbos apie konkurenciją – kad mokesčiai netikrintų 😀

        1. Gal ir taip, bet ką padarysi 🙂 Vis tiek perkam, kai reikia. Paieškom, kur pigiau, ir perkam. 🙂

          1. Bet kaip užknisa! 😀 Kaip maratonas – varai ratais per parduotuves net dėl kasdienių prekių, o jau brangesnės (kompas ten ar TV ar dar kas) tai dar ir internete tenka knistis…
            Beje, man dažnai internetas siūlo brangiau 😉
            O ir kainos – kaip gali prastesnis daiktas kainuoti brangiau? Atsakymą žino lietuviškas verslas, nes jis gudresnis už, tarkim, vokišką 😀
            Bet tai dar nieko, o va statybinės prekės – ten iš viso pirkimas vėžį varo: melas ant melo melu teptas 😀

  2. Kai pirkau laptopą, parašiau dėl nuolaidos dellshop’ui iš žmonos emailo – specialiai, nes kažkodėl pagalvojau, kad žmona turi daugiau šansų. Padarė 50Lt nuolaidą. Tai dabar giriu:)

    1. Džiugu 🙂 Labai naudingas dalykas, pačiam peržiūrėti visas el. parduotuves užtruktų, o ten viens du – ir aišku, kur pigiausia. 🙂

  3. @scania – Taip 😀 Na bent jau – lakstydami ir ieškodami prekės pigiau, turim laiko apsispręsti ar tikrai ji reikalinga. 😀

    Kažkas iš pažįstamų pasakojo, kad lankydamiesi JAV ten nusipirko berods video kamerą. O po kelių dienų vėl lankėsi toje pačioje parduotuvėje, ir paaiškėjo kad dabar toms video kameroms taikoma nuolaida. Nepamenu tiksliai kaip ten buvo, bet jiems grąžino permokėtus pinigus. Ir jie berods patys nei neprašė, ar pardavėjas juos atpažinęs pats pasiūlė, ar kažkaip panašiai. 😀

  4. O aš manau, kad neverta su tom nuolaidom persistengti. Pažiūrėkite į visokias smulkias pardotuvėles – jos dinginėja praktiškai kas mėnesį. O tai daro dėl to, kad nepajėgi konkuruoti su visais didžiaisiais tinklais. Tie daro beprotiškas nuolaidas nes jiems labiau apsimoka parduot už puse savikainos nei sandeliuot, o smulkmė žūva. Ateina koks į parduouvę ir aiškina „girdėjau pas visus 300 procentų antkainis, parduokit man už pusę kainos…“
    žodžiu, derėkis, Ieva, maximoj 🙂

    1. Aš labai už mažas parduotuvėles 🙂 Bet perkant kompiuterinę techniką reikia garantijos, patikimumo, niekam nereikia tokių bėdų, kokios buvo, kai krizės įkarštyje BMS užsidarė, o žmonės su garantinėm prekėm lakstė pirmyn – atgal, nežinodami kur dėtis.

      Geriau pagalvojus – nelabai ir žinau šios kategorijos labai smulkių parduotuvių… Žinau tokių, kurios užuot steigusios milžiniškas parduotuves prekybos centruose – turi vieną ar porą nedidelių salonų, kur realiai beveik ir neturi prekių – ateini tik užsakymo atsiimt, tai va iš tokios ir pirkau, nors didesnis konkurentas siūlė tą pačią prekę kiek pigiau.

      O šiaip – jei renkuosi tarp giganto ir smulkesnio – dažnai laimi smulkesnis. 🙂 Su jais bendrauti paprasčiau, jie vertina savo pirkėjus – tiesiog smagu. Paprastai ir nesideru labai, nors nemanau kad mano atveju kas galėjo pasijust spaudžiamas – tiesiog paklausiau, kas kiek galėjo, tas tiek pasiūlė, o galiausiai pirkau iš tų, kurie nuolaidos net ir nepritaikė – tiesiog buvo fainiausi kitose vietose. 😀

      Išvada – yra svarbesnių dalykų, nei kaina, ir jų labai nemažai. 🙂

      1. Paradoksas: „ BMS užsidarė, o žmonės su garantinėm prekėm lakstė pirmyn – atgal, nežinodami kur dėtis. “ taigi kaip tos kokybiškos prekės galėjo sugesti? Juk pirktos didelėj parduotuvėj! 😀

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Pranešti apie naujus komentarus el.paštu. Galite užsisakyti ir nekomentuodamas.